Ranez.Ru |  
НГПУ
Факультет Иностранных Языков

Разделы Ranez.Ru

Алфавитный указатель

История поступлений

Самые читаемые

Топики на английском

Топики на немецком

Библиотека

Цитата дня

Обсудить статью

Фотоальбом

>> Добавить статью


Каталог ссылок

Справка (FAQ)

 

The verb as a part of speech. Classification of verbs.

Ranez.Ru > Помощь в учебе абитуриентам и студентам > Студенту > Английский язык > Теоретическая грамматика >

Версия страницы для печати

Verb is a part of speech with grammatical meaning of process, action. Verb performs the central role of the predicative function of the sentence.

Verb is a very complex part of speech and first of all because of it’s various subclass division. If we admit the existence of the category of finitude as Prof.Blokh does that we’re divide all the verbs into 2 large sets: the finite set and non-finite set.

They are profoundly different from each other. Here we will talk about the finite verbs. As we have said the general processual meaning is in the semantics of all the verbs including those denoting states, forms of existence and combinability. It mainly combines with nouns and with adverbs. Syntactical function is that of the predicate, because the finite verb expresses the processual categorial features of predication that is time, voice, aspect and mood. Verbs are characterized by specific forms of word-building. The stems may be simple ex: go, take, read. Sound replacive: food-feed, blood-bleed. Stress replacive ex; Import-impOrt

The composite verb stems ex: to black mail.

According to their semantic structure the finite verbs are divided into:

  • notional which possess full lexical meaning
  • seminotional – they have very general faded lexical meaning
    a. auxiliary verbs - they perform purely grammatical function
    b. modal verbs - they express relational meaning, ability, obligation and so on.
    auxiliary – no lexical meaning, only grammatical //do, be
    c. link verbs -introducing predicative which is expressed by noun,adj,phrase (to seem)

Here we’re to mention of the existence of the notional link verbs, this are verbs which have the power to perform the function of link verbs and they preserve their lexical value. Ex:The Moon rose red. Due to the double syntactic character, the hole predicate is reffered to as a double predicate (a predicate of double orientation)

  • Notional verbs - the 1-st categorization on the basis of the subject process relation. The verbs are divided into actional and statal.
  • Actional - express the action, performed by the subject (do, act, make)
  • Statal verbs - they denote the state of their subject (be, stand, know)

This criteria apply to more specific subsets of words: ex: The verbs of mental process, here we observe the verbs of mental perception and activity, sensual process (see-look)

The 2-nd categorization is based on the aspective characteristic. Too aspective subclasses of verbs should be recognized in English limitive (close,arrive) and unlimitive (behave,move). The basis of this division is the idea of a processual limit. That is some border point beyond which the process doesn’t exist.

The 3-rd categorization is based on the combining power of the verbs. The combing power of words in relation to other words in syntactically subordinate positions is called their syntactic valency. Syntactic valency may be obligatory & optional. The obligatory adjuncts are called complements and optional adjuncts are called supplements. According as verbs have or don’t have the power to take complements, the notional words should classed as complimentive (transitive and intransitive)or uncomplimentive (personal and impersonal)

Terminative – denote actions which can’t develop beyond a certain limit (to stand up, to sit down, to come, to take).

Non-terminative – have no limit (to love, to sit, to work, to walk)


Внимание!!!

Внимание!!! Вся ответственность за использование данного материала полностью возлагается на человека, его использующего. Администрация сайта не несет ответственности за возможные неточности; фактические и орфографические ошибки в тексте; за проблемы, которые могут возникнуть на экзаменах, зачетах или при других формах проверки знаний. Скрыть предупреждение!



← Предыдущий текст
The secondary parts of the sentence

 

Следующий текст →
The End of School ( начало )


Информация по тексту (показать все / скрыть)

Нашли ошибку?!

Если Вы вдруг обнаружили в тексте ошибку, сообщите, пожалуйста, нам.

Авторское право

© 2003—2017 Любое использование материалов, перепечатка их, размещение на каких-либо других источниках хранения и переноса данных (информации) только с разрешения авторов публикаций и администрации сайта. При цитировании материалов ссылка на сайт обязательна!


Проголосовать:    1   2   3   4   5 

Имя

Комментарии

К текущему тексту комментарии отсутствуют.

* Комментарии к материалам являются частными мнениями лиц, их написавших.


Читать все комментарии


Написать комментарий

Имя:

E-mail:

Комментарии:

 

** Отправляя комментарий, Вы соглашаетесь с тем, что Вы даёте право сайту воспроизводить Ваше имя, Ваши слова и указанные Вами аттрибуты. Администрация сайта имеет право отказать в размещении комментария без объяснения причин. Реклама и мат запрещены!


Верх страницы

Оставить отзыв
Сокровища Монтесумы 3. Скачать долгожданное продолжение любимой логической игры!

Новые материалы

2013, Май 23
2013, Февраль 24
2012, Ноябрь 04
2012, Октябрь 11
2011, Декабрь 27
2011, Декабрь 02
2011, Ноябрь 01
2011, Октябрь 23
2011, Август 09
Все поступления

Популярное в этом месяце

Популярные статьи

Ответы на Форуме

Последние обсуждения

Понравился сайт?!

Размести ссылку на эту страницу у себя в блоге:)

 
Данный интернет-сайт носит исключительно информационный характер, и ни при каких условиях информационные материалы и цены, размещенные на сайте, не являются публичной офертой, определяемой положениями Статьи 437 ГК РФ.